close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הגיע הזמן- מכינה על שמו של הרב גורן

מערכת שורשטו סיוון, תשעג24/05/2013

נדמה שאחת הדמויות שלא זכו להכרה הראויה להן היא דמותו של הרב גורן זצ"ל. כמי שעוסק בתורתו, עתיד הרב שי הירש להקים מכינה חדשה על שמו בשנה הבאה.

תגיות:
הגאון הרב שלמה גורן זצ"ל, מייסד הרבנות הצבאית והרב הראשי לישראל לשעבר, היה איש אשכולות, עילוי תורני מבריק ומבכירי הפוסקים, ויחד עם זאת היה לוחם אמיץ לב, צנחן וצלף מומחה. כתלמידו של הרב קוק זצ"ל, ביסס בספריו הרבים גישה ממלכתית-תורנית ביחס למדינת ישראל ולפתרון בעיות השעה מתוך בארה של תורה. דמותו היא דמות תורנית משכמה ומעלה שעסקה בתחומים תורניים "מוזנחים" ופורצי דרך.
למרות כל זאת, נדמה שדמותו התורנית הוזנחה מעט. ספריו קשים מאוד להשגה, רובם לא הודפסו פעם שניה, השותי"ם שלו, לדוגמא, לא הוכנסו לפקוייקט השו"ת עדיין... ו... לאורך כ-19 השנים שעברו מאז
פטירתו, לא קם אף מוסד תורני על שמו.

כעת מקים הרב שי הירש מכינה-ישיבתית קדם צבאית על שמו של הגאון זצ"ל בה תילמד תורתו העניפה ותהא דרכו המנהיגותית, ספרא וסייפא, נשמרת.
אי"ה ובברכת תלמידי חכמים, עתידה המכינה לקום בשנה"ל הבאה - התשע"ד.

המכינה הקדם צבאית החדשה תיפתח ביישוב נריה, בחבל בנימין, ובראשה יעמוד הרב הירש. הרב הירש הוא בוגר ישיבת 'מרכז הרב' ולוחם שריון בהכשרתו הצבאית, בעל ניסיון חינוכי וייעוצי בתחום לימודי האמונה והוראת כתבי הרב קוק והרצי"ה זצ"ל, חיזוק הזהות היהודית ובניין האישיות.
במשך שנים רבות פועל הרב הירש למען בני הנוער ומתנדב בארגון "חברים מקשיבים". כמו כן, הקים אתר אינטרנט ובו ניתן לשמוע מאות שיעורים תורניים שהעביר. עוסק בביצור התא המשפחתי ומשמש כיועץ נישואין ומשפחה וכמדריך חתנים.

לאתר המכינה  

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה